Je hoeft helemaal niet ziek te zijn om toch iedere dag een heilzame portie muziek te kunnen innemen. Daarom vindt je hier dagelijks een nieuwe post met muziek en een verhaal erbij, hopelijk met bemoedigend effect. Verwacht alle soorten muziek door elkaar: pop, jazz, klassiek, folk, rap, enzovoort...

Het schrijvers-team bestaat inmiddels uit Jeroen Swarte, Hoorwurm en Flower Ella; drie muziekliefhebbers met enige kennis van zaken, en een vriendelijke portie missionarissendrang.

vrijdag 15 mei 2020

Sommige leiders

Er zijn 2 leiders die een cover krijgen op YouTube. Blijkbaar zijn zij geschikt voor deze filmpjes. Het zijn president Donald Trump en president Xi Jinping van China. Laten dat nu net de twee presidenten zijn waartussen het momenteel niet zo goed botert. Trump spant wel de kroon met de vele aandacht die hij krijgt op social media. Maakt hij het er zelf naar? Lokt hij het uit? Hij leent zich ervoor. Wat ik wel het knappe van hem vind is dat hij er zich kennelijk niets van aantrekt van al die kritiek. Hij gaat gewoon 'sterk' en soms boos en geïrriteerd door. Ik heb hem al een keer voorbij zien komen met Pipi Langkausstaartjes; ik vond het zelfs leuk met die rode lange staartjes; het misstond hem niet. Het was omdat ook hij niet naar de kapper kon. 
Laat ik verder niet uitweiden over Trump, zoveel mensen zoveel meningen over hem. In elk geval maakt hij blijkbaar iets los bij mensen.
Dan minister president Xi Jinping; hij is vergeleken met Winnie de Poeh en dat vond hij niet fijn. Hij weet hoogstwaarschijnlijk veel meer over het ontstaan van Covid-19 (kan het andere woord niet meer horen of zien staan), maar Xi laat weinig of niets los. Wel heeft ie o.a. gezegd dat het virus door de Amerikaanse marine is binnengebracht. 
Deze twee wereldleiders hebben met elkaar te maken en volgens mij maken ze kinderachtige ruzies; als jij dit doet dan doe ik dat en dat is volgens mij ongehoord. En dit is het dan meteen  wat ik over deze 2 leiders zal schrijven.
En hier komt dan een van de vele filmpjes over Trump:

En nog eentje:

De volgende is van de president van China:


En speelt president Poetin ook nog een rol ?. In het volgende filmpje speelt hij zelf piano en “treedt” samen met Trump op. Samen muziek maken; dat zal wel een vriendschap hebben teweeg gebracht.

En dan ook nog iets van onze eigen leider, Mark Rutte. Hij speelt ook piano, meest klassiek. En weten jullie dat hij een fan is van Bruno Mars? Jawel.


Tot de volgende keer,

Flower, Ella

Geen opmerkingen:

Een reactie posten